Loading...
Annonsering 2017-10-04T11:50:21+00:00

Tradisjonell og digital annonsering

TALA kan hjelpe deg med å innhente priser og gjennomføre flere typer annonsering.

Vi hjelper våre kunder med å innhente priser og tilbud på ulike annonsekanaler.

Facebook, Google, m.fl. ansees som de mest kostnadseffektive annonsekanalene du kan bruke. Fleksibiliteten til kanalene medfører at du selv bestemmer hvor mye du vil investere, hvem du skal nå og hvor mye du er villig til å betale per kontaktpunkt. I flere av disse kanalene kan du selv sette opp kampanjer.

Derimot er det mange av våre kunder som vil slippe å sette seg inn i hvordan man oppretter kampanjene selv, og lar derfor TALA gjøre jobben. Prismodellen hos disse kanalene er ofte basert på et auksjonssystem, hvor annonsekvalitet og bud er viktige faktorer. Da blir det fort lønnsomt å få kunnskapsrike folk til å sette opp kampanjen, heller enn at du gjør det selv.

Vi har bl.a. gjennomført krav til kurs og eksamener som gjør TALA til en Google-sertifisert, trygg samarbeidspartner på Google Adwords-annonsering.

Tradisjonell eller digital annonsering

For den som leser litt om markedsføring, ser man fort at store deler av reklamekronene i landet har flyttet fra mer tradisjonelle medier (papiraviser, magasin, o.l.) til digital annonsering (Google, Facebook, osv.).

Her er noen av grunnene til dette:

  • Fleksibilitet og valgfrihet: Digitale annonser har ikke nødvendigvis en fast pris. Du velger gjerne selv hvor mye du vil investere, og får resultater deretter.
  • Dekning: Ofte er det via de digitale kanalene du har mulighet til å nå flest riktige mennesker.
  • Målstyring: Heller enn å lage en annonse som når «alle» i et geografisk område, kan du i større grad velge hvem du vil vise annonsen til digitalt.
  • Pris: Med store utenlandske selskap som Google og Facebook er mye av annonseringen digitalt forholdsvis rimelig.

Konklusjonen vår er ikke at digital annonsering nødvendigvis er bedre enn de mer tradisjonelle kanalene, men at det avhenger av hva du vil utrette, budsjetter og hva du tilbyr. Gjerne ender man opp med en kombinasjon.

Les mer om:




Hva kan TALA hjelpe deg med?

Tala utvikler nettsider
Grafisk design
Råd, strategi og analyse av markedsføring
Har utviklet iValdres.no
SEO - søkemotoroptimalisering
Annonsering
Tala hjelper deg med innholdsproduksjon; tekst, foto og video
Har utviklet iGjovik.no