Garden Oppheim spesialiserer seg på videreforedling av spekemat - spesielt ulike produkter av pinnekjøtt - gjennom tradisjonelle metoder på familiegården på Ål. De kontaktet oss med ønske om utvikling av nytt emballasje-design til sine kjøttvarer. Designet skulle gjenspeile varenes høye kvalitet og være med å skille Garden Oppheim fra konkurrentene.
Brunfargen fra Garden Oppheims logo ble brukt som hovedfarge på emballasjene, for å understreke deres identitet. Fotografiet som går igjen på alle emballasjer viser sauenes beiteområde i Raggsteindalen. Dyrene har frie og gode liv i naturen, samtidig som de hjelper til med å holde landskapet åpent ved å beite i utmark, og utnytter naturressursene til å bli sunne, norske råvarer.
For å skille produktene fra hverandre, har alle kjøtt-typene fått hver sin farge. Vi har også brukt farger for å skille mellom røkt (brun) og urøkt kjøtt (hvit). På denne måten skal det bli litt lettere for konsumenter å kjapt spotte sin favoritt i hyllen, når de har blitt fortrolige med emballasjene.
For at konsumentene skal bli litt kjent med produsentene, har vi satt inn et bilde av hele familien, samt en liten tekst om livet deres på gården på emballasjenes bakside. Her kan man lese om kjærligheten til dyrene og om prosessen i kjøttforedlingen på gården. Et lite innblikk i arbeidet og gleden som ligger bak hvert produkt fra Garden Oppheim.