Nesbyen Hytteservice har siden 2018 tilbydt et utvalg tjenester for hytteeiere i hele Hallingdal. De hadde imidlertid ikke skaffet seg en ordentlig logo, og følte nå tiden var inne for å få en tydeligere identitet. Kunde ønsket et moderne og rent uttrykk som kunne skille dem fra konkurrentene - gjerne med litt utypiske farger for segmentet, som trekker oppmerksomhet.
For å ikke låse uttrykket til kun èn tjeneste, valgte vi å bruke initialene som logoikon. Kunde kan dermed ute problemer legge til tjenester, eller bytte tjenesteområde fullstendig og likevel beholde ikonet som det er. Et unikt design ble dermed desto viktigere for gjenkjennelseseffekt og identitet.
Logoen ble satt i komplementærfargene blå og oransje for kraftig kontrast. H'en i ikonet kan gi assosiasjoner til en skigard - en tjeneste Nesbyen Hytteservice ofte utfører. Navnet er satt i en sans seriff-font i moderne stil, som komplementerer ikonet. Ordet "Hytteservice" er uthevet med fet font, da det er tjenestedelen kunde ønsket å få fokus på.
I tillegg leverte vi ferdig trykte visittkort.